Švýcarský dvojboj – Srpen 2013, část 2 National Park Marathon Scuol

…týden jsem strávil pracovně v Zürichu a už ve středu jsem začal pokouknpm_03ávat po stránkách závodu ve Scuolu o kterém mi vyprávět spolucestují z autobusu na Grand Raidu LINK. Závod je trošku delší než Grand Raid ale převýšení je zase trošku menší 140km, 4000m. Trasa vede regionem, který trochu znám a věděl jsem, že v případě hezkého počasí je to tam nádherné. Ve čtvrtek jsem se rozhodnul, že to vlastně je stejně po cestě a tak se tam v pojedu podívat a uvidím jaké bude počasí a nálada a případně se přihlásím a pojedu.

Do Scuolu jsem dorazil ve čtvrtek kolem poledne a přivítalo mě krásné počasí, luxusní ale poměrně drahý kemp, který je ale přímo vedle startu a cíle. Přípravy už byly v plném proudu a tam jsem se ubytoval (rozuměj, zaparkoval jsem auto) a vyrazil na krátkou odpolední vyjížďku po trase začátku závodu. Moc mi to nejelo, ale výhledy byly nádherné, bohužel jsem si zapomněl foťták, takže jsem nic nevyfotil.

V pátek ráno jsem se definitivně rozhodnul, že se přihlásím, v předpovědi tentokrát nebyl žádný déšť a tak jsem si řekl, že v případě, že mi to nepojede, tak to objedu jako hezký výlet. Vyrazil jsem teda ještě v pátek dopoledne proti směru trasy, abych věděl, jak vypadá posledních 10km a v poledne už jsem měl startovní číslo. Kemp se pomalu zaplňoval až večer nebylo jediné místo volné.

Ráno bylo opět krásné počasí a v 6:30 už jsem spolu s další ca tisícovkou závodníků stál na startu. Hned po startu následuje asi největší stoupání na trase 1100m, tam jsem se spíš rozjížděl a soustředil jsem se abych to nepřepálil. Spíš mě lidi předjížděli, ale ve druhé půlce už jsem se dostal do tempa a po 25km následoval první sjezd. Tam jsem se dostal trochu do problémů, když na mě na úzké cestě nezbylo místo a najednou jsem místo po cestě sjížděl nějaký prudký sráz neznámo kam, kousek jsem tak nějak poskakoval na kole a pak jsem se poroučel k zemi, naštěstí jsem spadnul do měkkého a tak největším problémem bylo dostat se prudkým svahem zase zpátky na cestu.

npm_01

Ve sjezdu se už startovní pole poměrně rozdrobilo a já jsem pokračoval dál ve skupině ca 3-5 lidí a zvláště po krátkém úseku v údolí jsme docela hezky spolupracovali. Ještě půlku následujícího kopce nám to vydrželo, ale pak už každý jel svoje tempo. Krásnými traily jsme se dostali až do Itálie a po překonání dalšího kopce i do Livigna, za kterým následuje nejprudší kopec na trati, který je dokonce v posledních 200 výškových metrech označen jako tlačení.

Po příjezdu pod kopec se ale ukázalo, že kromě profíků, kteří to asi vyjedou to normální smrtelníci tlačí už od spodu, tzn. 700 výškových metrů tlačení kola, což mě trvalo 1h a 20m. V následujícím sjezdu jsem měl na začátku problémy s vidlicí, kde jsem myslel, že je nějaká rozbitá, ale nakonec jsem zjistil, že jsem si jenom špatně pošteloval před závodem odskok a po potočení o dvě otáčky se kolo nádherně zklidnilo a já jsem si užil nejdelší sjezd dne, který v podstatě s malými přerušeními má 40km. Prvních 10km je prudších a pak už je to spíše taková nakloněná rovina, kde jsem v sobě našel dost sil a předjel jsem asi 10 lidí, což v roztrhaném startovním poli bylo docela dost.

Na 118km přišel poslední kopec ca 300 výškových metrů, kde jsem si ještě docela hrábnul a všem co se na mě nalepili na té rovině jsem ujel. Vyjetím kopce už jsem se dostal na závěrečných 10km trasy, které už jsem znal a věděl jsem, že už je to do cíle jenom z kopce, tak jsem si to mohl užít.

npm_02

Byl to moc hezký závod za velmi pěkného počasí. Každému bych ho doporučil, obtížnost je podobná jako Grand Raid, výhledy nádherné a je to trošku blíž z Prahy.

Trasa je tady:

http://connect.garmin.com/activity/380719529

Napsat komentář

